This website requires cookies to provide all of its features. By using our website, you agree to our use of cookies - Read more - Hide

FAQ - Frequently Asked Questions

 


BESTÄLLNINGSFRÅGOR


Hur beställer jag?
Klicka på flikarna "Dam", ”Herr”eller "Barn". Välj sedan underkategori. Använd gärna våra filter för att hitta rätt produkt. När du sedan går in på resp. produkt väljer du färg och klickar på ”Lägg i varukorg”. För att nå din varukorg klickar du på den lilla varukorgen uppe i höger hörn och väljer att ”Gå till kassan”, godkänna ordern och slutför köpet.

Tillkommer det några avgifter när jag handlar på softerdays.se?
Frakt på 49 kr tillkommer på order under 299kr, annars tillkommer inga extra avgifter.

Kan jag avbeställa min beställning?
Nej, när du betalat och bekräftat köpet skickas ordern direkt för behandling.

Kan jag komplettera min beställning?
Nej, när du betalat och bekräftat köpet skickas ordern direkt för behandling. Softerdays.se levererar fraktfritt över 299kr så om du vill beställa mer kan du göra en beställning till.

Kan jag beställa från Softerdays.se utanför Sverige?
Nej, för närvarande är det endast möjligt att beställa inom Sverige.

BETALNINGSFRÅGOR


Hur betalar jag?
Välj betalsätt i kassan, godkänn betalningsvillkoren och klicka på "Slutför köp". Köpet genomförs och du får en orderbekräftelse.

Är det säker att betala med kort?
Ja, betalning till Softedays.se går via Klarna. Alla kortbetalningar sker över en krypterad och garanterat säker anslutning (https).


LEVERANSFRÅGOR

Hur lång leveranstid har Softer days?
Snabbt och enkel leverans våra paket inom 1–3 dagar med Postnord.

Vad kostar frakten?
Hos oss är det alltid fraktfritt.

Vad händer med paket som inte löses ut?
Löser du inte ut ditt paket under angiven tid skickas det tillbaka till Softerdays och du debiteras 300:- i frakt- och administrativa avgifter.

Hur vet jag när min beställning är skickad?
En bekräftelse skickas ut via e-post eller smsavisering.

Hur gör jag en retur?
Vid retur, följ nedanstående steg: I din beställning medföljer en förbetald retursedel samt en retursedel (saknar du din fraktsedel? Vår kundservice kan hjälpa dig att ordna en ny.

1. Fyll i retursedeln som medföljer i paketet och lägg ner tillsammans med varorna du önskar returnera i emballaget du mottog dina varor i. Förslut väl.

2. Klistra fast den förbetalda returetiketten på utsidan av påsen/paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud.